نوشته شده توسط : غریبه

کاغذ دیواری ها دیوارپوش هایی هستند که به قدری متنوع هستند که شاید بتوان ادعا کرد که استفاده از آنها در برخی شرایط حتی می تواند ضروری هم باشد؛ چراکه کاغذ دیواری ها هم خیلی متنوع هستند و هم نسبت به سایر عناصر مقرون به صرفه نیز هستند به همین دلیل استفاده از انواع کاغذ دیواری اولویت بسیاری از افرادی هستند که قصد ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل دارند. اما شاید برخی از افراد با مشاهده تنوع بیش از حد دچار اشتباه شوند به همین دلیل بهتر است با انواع کاغذ دیواری آشنا شویم. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

 این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

 

کاغذ دیواری ها همان دیوارپوش‌هایی هستند که سال‌هاست همنشین منازل ما بوده‌اند و رنگ و بویی تازه به دکوراسیون داخلی منازل بخشیده‌اند. کاغذ دیواری را می توان براساس معیارهای مختلفی دسته بندی کرد. این پارامترها می تواند شامل جنس، نوع طرح و سبک طرح در انواع کاغذ دیواری باشد. اینکه بتوانیم طرحی را که مشاهده می کنیم از نظر پارامترهای کلیدی دسته بندی کنیم باعث می شود فرآیند انتخاب ساده تری داشته باشیم. چراکه وقتی ذهنمان در هر موضوعی سازماندهی شده باشد انتخاب ساده تر و البته بهتری خواهیم داشت.

وقتی تصمیم می گیریم یک کاغذ دیواری جدید برای منزل تهیه کنیم دوست داریم بدانیم در حال حاضر بهترین و مطرح ترین برندها کدام هستند ولی چطور می توان این آلبوم ها را شناسایی کرد؟

یکی از اولین راهکارهایی که ممکن است به ذهنتان برسد این است که به طور مستقیم به فروشگاههای مربوطه مراجعه کنید و از فروشنده بپرسید. اما ایرادی که این روش دارد این است که اغلب فروشندگان به خصوص آنهایی که در بورس های فروش کاغذ دیواری حضور ندارند محدود به چند برند هستند و به همین دلیل نمی توانند راهنمایی جامعی داشته باشند.

بهترین روش این است که به فروشگاههای اینترنتی مثل فروشگاه شرکت دکورچوب مراجعه کنید؛ چراکه هم تنوع کاری بسیار بالایی دارند و هم به یک برند و یا توزیع کننده متعهد نیستند. به عنوان مثال شرکت دکورچوب که در موردش صحبت کردیم دهها آلبوم کاغذ دیواری را ارائه کرده است که می توان به جرئت گفت که همگی از بهترین انواع کاغذ دیواری هستند.

طرح های مختلف کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها به عنوان دیوارپوش های منازل ما به جزء اینکه عیب و ایرادهای دیوار را می پوشانند باید از نظر ظاهری زیبا هم باشند. زیبایی اما شاید پرچالش ترین واژه ای باشد که تا به حال شنیده اید؛ زیبایی از نگاه هر فردی می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل است که تنوع طرح های کاغذ دیواری بسیار بالاست تا از نظر زیبایی جامع تر باشد. اما اصلی ترین طرح های کاغذ دیواری را می توان شامل انواع کاغذ دیواری ساده ، داماسک، پتینه، راه راه، گلدار و طرح های هندسی دانست که اغلب هر یک در آلبوم های کاغذ دیواری مجزایی گردآوری می شوند. البته برخی از کاغذ دیواری ها که آنها را با نام پوستر دیواری می شناسید شامل طرح های سفارشی، غیرتکرار شونده و به سلیقه مشتری هستند. انواع کاغذ دیواری پوستری از این نظر می توانند برای بسیاری از خریداران یک گزینه ایده آل حداقل برای استفاده در بخش های خاصی از منزل باشند.

سبک های مختلف کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری صرف نظر از نوع طرح از نظر سبک نیز قابل تفکیک هستند. سبک کاغذ دیواری دقیقاً همان تعریف سبک در دکوراسیون داخلی را دارد. درواقع برای هر سبک دکوراسیون کاغذ دیواری ایده آلی متناسب با آن وجود دارد. به عنوان مثال در سبک دکوراسیون مدرن استفاده از انواع کاغذ دیواری مدرن می تواند بهترین انتخاب باشد. مهم ترین سبک های کاغذ دیواری شامل انواع کاغذ دیواری کلاسیک، مینیمال و مدرن است.

انواع جنس کاغذ دیواری

ممکن است تصور کنید که جنس انواع کاغذ دیواری ها یکسان است اما این تصور کاملاً اشتباه است. کاغذ دیواری ها از نظر موادی که از آن تهیه می شوند متفاوت هستند. کاغذ دیواری پی وی سی، نانوون و نانوون پی وی سی از مهم ترین جنس های کاغذ دیواری هستند. کاغذ دیواری های پی وی سی بیشترین مقاومت را در برابر آب دارند، انواع نانوون از الیاف تهیه می شوند و انعطاف پذیر هستند و ظاهر جذاب تری دارند و انواع پی وی سی-نانوون در بخش های از نانوون و در بخش هایی از پی وی سی ساخته می شوند که می توانند ترکیبی از ویژگی های هر دو این جنس ها را داشته باشند.

ابعاد کاغذ دیواری
یکی دیگر از پارامترهایی که می تواند در هنگام خرید انواع کاغذ دیواری مهم باشد ابعاد کاغذ دیواری ست. کاغذ دیواری ها از براساس ابعاد استانداردی تولید می شوند که البته این استاندارد می تواند متفاوت باشد. مثلاً ضخامت کاغذ دیواری می تواند از 1 میلی متر تا 1.8 میلی متر متغیر باشد. هر چه ضخامت کاغذ دیواری بالاتر باشد مقاومت آن در برابر خراش و پارگی بیشتر بوده و درنتیجه کاغذ دیواری مرغوب تر است.

در مورد طول و عرض کاغذ دیواری نیز باید بگوییم اغلب کاغذ دیواری ها دارای طول استاندارد 10 متر و عرض 53 سانتی متر هستند. اما برخی از انواع کاغذ دیواری عرض بیشتری دارند که این میزان می تواند تا حدود 1 متر هم برسد. کاغذ دیواری های عرض تر درز کمتری پس از نصب خواهند داشت و به همین دلیل مورد توجه هستند. البته به یاد داشته باشید که به دلیل سطح پوشش بیشتر در این کاغذ دیواری ها قیمت تمام شده هر رول کاغذ دیواری در آنها بیشتر از نمونه های مشابه با عرض کمتر خواهد بود.

در این مطلب به بررسی موضوع انواع کاغذ دیواری پرداختیم و مواردی که می تواند در هنگام خرید کاغذ دیواری می تواند مؤثر باشد را مورد بررسی قرار دادیم؛ عواملی مثل سبک کاغذ دیواری، جنس کاغذ دیواری و طرح کاغذ دیواری از مهم ترین عواملی بودند که در این مطلب سعی کردیم از منظری دیگر به آنها بپردازیم.

 منبع: https://www.rajanews.com/news/360319/%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()