همه چیز در مورد قرنیز و خرید آن
نوشته شده توسط : غریبه

قرنیز برای زیباسازی دکوراسیون داخلی معمولا در مرحله بعد نصب پارکت لمینت انجام میشود. اما به دلیل کوچک بودن بیش از حد این عنصر دکوراسیون داخلی اغلب در زمان بازسازی و یا تغییر دکوراسیون داخلی نادیده گرفته می شوند.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محسوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...

قرنیز ها همان ابزارهای باریکی هستند که در پایین ترین بخش دیوار نصب می شوند و از دیوارپوش و کفپوش در برابر رطوبت و ضربه محافظت می کند. قرنیزها دارای جنس های مختلفی هستند که در ادامه با آنها آشنا می شویم و می گوییم که برای خرید قرنیز لازم است چه نکاتی را رعایت کنیم. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

راهنمای جامع خرید قرنیز

احتمالاً تصور می کنید که در انتخاب قرنیز همین که رنگ و طرح با کفپوش مطابق باشد کافی ست، اما قضیه پیچیده تر از این حرفاست، در واقع این محصول هم مثل پارکت لمینت در انواع رنگ و جنس های مختلف در بازار موجود است. پس انتخاب بین آنها می تواند چالش برانگیز باشد، در ادامه انواع قرنیز و ویژگی ها و نکات مهم هر یک را مرور می کنیم.

قرنیز چیست ؟

قرنیز نوار کوچکی از جنس ام دی اف، پی وی سی، پلی استایرن، چوبی و یا سنگ می باشد که در پایین ترین قسمت دیوار و در امتداد آن نصب می شود. خرید قرنیز چوبی و ام دی افی به تمام افرادی توصیه می شود که کفپوش چوبی یا لمینی دارند. در این بین مدل های چوبی و ام دی افی ظاهری شبیه به هم دارند اما درواقع با متریال های مختلفی ساخته می شوند. که در ادامه بیشتر راجع به آن می آموزیم.

قرنیز ام دی اف

قرنیز ام دی اف نوعی خاص از قرنیز هستند که دارای مغزی ام دی اف و روکش پی وی سی هستند. البته روکش پی وی سی این نوع از قرنیزها بسیار در افزایش کیفیت این محصول مؤثر بوده است. قرنیزهای ام دی افی با دارا بودن روکش پی وی سی هم تنوع رنگی بالاتری دارند و هم در برابر رطوبت و خط و خش مقاوم ترند. اما با این حال قرنیز پی وی سی یعنی قرنیزی که تمام اجزای آن از پی وی سی ساخته شده باشد مقاومت به مراتب بالاتری خواهد داشت. خرید قرنیز پی وی سی می تواند بهترین انتخاب برای همه خریداران باشد.

قرنیز ام دی اف ضمن اینکه قابل حمل است، نصب آسانی دارند و از همه مهم تر قیمت آنها مناسب است. قرنیز ام دی افی غالباً در ابعاد 7، 9، 10 و 15 سانتی متری ساخته می شود و می تواند سلایق مختلف را پاسخگو باشد.

قرنیز پی وی سی

پی وی سی نوعی زنجیره پلیمری است که در دو نوع سخت و انعطاف پذیر تولید می شود. امروزه پی وی سی ‌ها به دلیل دوام و قیمت ارزان در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی کاربرد بسیار زیادی دارند . پی وی سی در شرایط آب و هوایی مختلف، رطوب و دما مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. بنابراین شکی نیست که در تولید قرنیز هم مورد استفاده قرار بگیرد. قرنیز pvc همان قرنیزهایی هستند که از این ماده پرکاربرد در ساخت آنها استفاده می شود.

قيمت قرنيز پي وي سي

قیمت قرنیز پی وی سی به دلیل آنکه از ماده فراوان و ارزان پی وی سی در ساخت آن استفاده شده است بسیار ارزانتر از سایر انواع قرنیزهای چوبی، سنگی و ام دی افی می باشد. خرید قرنیز پی وی سی بهترین گزینه برای استفاده در فضاهای تجاری و اداری می باشند. زیرا در مقایسه با سایر قرنیزها قیمت انواع قرنیز پی وی سی مناسب است و از طرفی دیگر مقاومت آنها نیز بسیار بالاتر خواهد بود.

قرنیز سنگی

شاید بتوان گفت قرنیزهای سنگی قدیمی تر از سایر مدلها هستند و اغلب در ارتفاع 10 و 15 سانتی متری تولید می شوند، این جنس وزن بالایی دارند و با قیمت بالایی نیز به فروش می رسند؛ مدل سنگی در سطح خود به طور طبیعی دارای خلل و فرج هستند که باعث می شود سطح آنها ظاهر یکنواختی نداشته باشد. از دیگر معایب قرنیزهای سنگی این است که در طول های کوتاه تر تولید می شوند و طرح و رنگ آن محدودیت دارد.

قرنیز چوبی

قرنیز چوبی همانطور که از نامش مشخص است از چوب ساخته شده است و این چوب معمولا در ارتفاع های 8، 10 و 12 سانتی متری موجود میباشد؛ اما استفاده از آن معایبی هم دارد؛ قرنیزهای چوبی گران هستند، در برابر رطوبت ماندگاری کمی دارند و برای ساخت مدل ها در ارتفاع بالاتر مجبور به اتصال چوب ها می شوند که این موضوع بشدت استحکام را کاهش می دهد. قیمت قرنیز چوبی بدلیل ساخته شدن از مواد طبیعی بسیار بالاتر از انواع مصنوعی آن است. از این رو فروش قرنیز چوبی به طور کلی محدود است و در شرایط خاصی از آن استفاده می شود.

ابزار آلات قرنیز

وقتی برای خرید قرنیز به مراکز مربوطه مراجعه می کنید حتماً عناصر مشابهی را می بینید که در کنار قرنیزها به فروش می رسند. این ابزارآلات کاربردهایی مشابه قرنیز داشته و در برخی از بخش های دکوراسیون که امکان استفاده از قرنیز به دلیل شرایط خاص معماری وجود نداشته باشد از آنها استفاده می شود.

کاربرد قرنیز و ابزار آلات

ما می توانیم هر یک از انواع قرنیز و ابزار آلات را به راحتی در هر جا و مکانی از جمله خانه های مسکونی یا ویلایی و یا دفاتر کار و شرکت ها و یا هر جای دیگر که مد نظرتان باشد با در نظر گرفتن موقعیت کاربری آن محل از یکی از انواع دیوارپوش و ابزار آلات لوکس برای کار تغییر دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

معمولا از این نوع برای طراحی داخلی خانه های ویلایی استفاده می شود و یا منزلی که قصد داریم طراحی داخلی آن بسیار خاص و متفاوت از هر جا و مکانی به نظر برسد می توان به خوبی بهره برد و در اغلب موارد افراد خاص پسند که به دنبال طرح های خاص هستند به شدت جذب نمونه های لوکس با طرح طلایی می شوند.

انواع ابزار آلات قرنیز

زمانی که برای خرید قرنیز به فروشگاه های دکوراسیون داخلی مراجعه می کنید حتماً با اصطلاحاتی عجیب و غریب روبرو شده اید. ابزار هایی از قبیل گرده، میانه، اسکوتی، نبشی، لب پله از همان ابزارهایی هستند که احتمالاً کاربردهای آن را نمی دانید. در ادامه این ابزار ها را به شکل کامل توضیح می دهیم.

گرده

ابزاری است که برای بستن انتهای کار لمینت استفاده می شود، این ابزار برای مکان هایی که اختلاف سطح می باشد بیشترین استفاده را دارد. به عنوان مثال در جایی که پارکت لمینت به آشپزخانه می رسد و آشپزخانه را نمی خواهیم لمینت کنیم و کف پوش می خواهیم بکنیم گرده وسیله مناسبی است تا این اختلاف سطح را جبران کند.

میانه

ابزار میانه ابزاری است که بین اتاق و حال قرار دارد و در جاهایی که جدایی بین لمینت ها داریم این ابزار مناسب است.

نبشی

این ابزار در قرنیز های ام دی افی با اسم تاشو و در مدل های از جنس پی وی سی تحت عنوان نبشی است، از این ابزار در کنج دیوار ها استفاده می شود.

اسکوتی

اسکوتی یا اسکوتیا ابزاری است که در کنج داخلی دیوار استفاده می شود و در جاهایی که ارتفاع کم می شود و نمی توان از قرنیز استفاده کرد این ابزار مناسب می باشد، همین طور در جاهایی که از قبل قرنیز های سنگی و یا چوبی دارند می توان از اسکوتی استفاده کرد.

انتخاب رنگ انواع قرنیز

قبلا به شکل مفصل در مورد انتخاب رنگ انواع قرنیز توضیح دادیم، در این جا به صورت خلاصه نکاتی را برای خریداران می گوییم:

معمولا در هنگام خرید قرنیز را یک درجه تیره تر نسبت به کف استفاده می کنند

در برخی موارد رنگ قرنیز و کف به شکل کاملا متضاد استفاده می شود که اگر به درستی انجام شود می تواند بسیار زیبا شود. (تجربه ما در دکورچوب می گوید که اگر دکوراتور ندارید سعی نکنید خودتان این کار را انجام دهید.)
در هنگام انتخاب رنگ سعی کنید که بین رنگ دیوار و کابینت و قرنیز یک هارمونی مناسبی داشته باشید.

توصیه می کنیم در هنگام انتخاب پارکت لمینت؛ قرنیز را نیز مدنظر داشته باشید تا بتوانید همزمان با کنار هم قرار دادن آنها بهترین ترکیب رنگ را انتخاب کنید. به شما قول می دهم این انتخاب پرهزینه نخواهد بود. قیمت قرنیز پی وی سی به عنوان مثال یکی از به صرفه ترین هاست و با خرید آن با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم از دیوارپوش و کفپوش مراقبت کرده اید و هم گامی در جهت زیبایی دکوراسیون منزل خود برداشته اید.





:: برچسب‌ها: قرنیز ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: