معرفی انواع پمپ و تجهیزات جانبی
نوشته شده توسط : غریبه

در این مقاله با تعدادی از تجهیزات صنعتی آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

پمپ لجن کش

یک پمپ لجن کش جزو تجهیزات صنعتی  است و به راحتی در خانه‌ها نیز قابل استفاده است. پمپ لجن کش برای حذف آبی که در یک حوض جمع آوری آب، (یا گودال) که معمولا در زیرزمین خانه‌ها استفاده می‌شود. اگر سیستم پمپ لجن کش شما در طول یک رویداد بزرگ باران از کار بیفتد، زیرزمین خانه شما می‌تواند در عرض چند دقیقه دچار سیل شود و آسیب زیادی به اشیاء و لوازم شما وارد کند، بدون اینکه به هزینه‌های هنگفت و دردسرهایی که با پاکسازی سیل زیرزمین وارد می‌شود اشاره کنیم.

خرید پمپ لجن کش از پایا گسترش خورشید تابان

برخی از خانه‌های دارای زیرزمین یا فضاهای زیرین توسط شبکه‌ای از لوله‌های زهکشی در اطراف فونداسیون خانه از آسیب آب زیرزمینی محافظت می‌شوند. اینها آب را به یک گودال کم عمق یا چاهک هدایت می کنند، جایی که یک پمپ، آب را از طریق یک لوله تخلیه به بیرون و از خانه دور می‌کند.

هر بار که آب حوضچه را پر می‌کند، پمپ لجن کش به طور خودکار کار می‌کند. یک پمپ آسیب دیده یا خراب می‌تواند به سرعت اجازه دهد که آب از حوضچه سرریز کند و به زیرزمین شما آسیب برساند.

چیلر صنعتی

چیلرها صنعتی آبی در کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند که در آن آب سرد یا مایع از طریق تجهیزات صنعتی به گردش در می‌آید. این تجهیزات صنعتی در کارخانه‌ها برای خنک‌کردن ماشین‌آلات طی فرایند تولید و همچنین برای خنکسازی محصولات استفاده می‌شوند.

عملکرد چیلر صنعتی انتقال گرما از یک مکان (تجهیزات یا محصول) به مکان دیگر (هوای خارج از تاسیسات تولید) است. استفاده از آب یا محلول آب و گلیکول برای انتقال گرما از چیلر بسیار متداول است که این فرایند ممکن است به داشتن مخزن و سیستم پمپاژ چیلر نیاز داشته باشد. صرف نظر از صنعت و فرآیند شما، اطمینان از داشتن خنک کننده کافی برای بهره وری و صرفه جویی در هزینه بسیار مهم است.

قیمت چیلر صنعتی

چرا از چیلر استفاده کنیم؟

هیچ فرآیند صنعتی، ماشین یا موتوری 100% کارآمد نیست و گرما رایج‌ترین محصول جانبی این ناکارآمدی‌ها است. اگر این گرما حذف نشود، به مرور زمان جمع می‌شود و باعث کاهش زمان تولید، خاموش شدن تجهیزات صنعتی و حتی خرابی زودهنگام تجهیزات می‌شود. برای جلوگیری از این مسائل باید سیستم خنک کننده در طراحی سیستم فرآیند صنعتی گنجانده شود.

کاربرد چیلر صنعتی

انواع چیلر صنعتی از خنک کننده برای خارج کردن گرما از تجهیزات شما در طول تولید استفاده می‌کنند. آنها برای انواع صنایع و کاربردها ایده آل هستند، از جمله:

  • دستگاه های قالب گیری تزریقی که توسط چیلرهای صنعتی از گرمای بیش از حد محافظت می‌شوند
  • پلاستیک، مانند قالب گیری تزریقی
  • خوردنیها و آشامیدنیها
  • دارویی و شیمیایی
  • چاپ تجاری
  • تولید حمل و نقل
  • تکمیل فلز
  • ساخت کامپوزیت
  • برش لیزری
  • ماشین سازی و قالب گیری

صرف نظر از صنعت و فرآیند شما، خنک کردن فرآیند کافی برای بهره وری و صرفه‌جویی در هزینه شما بسیار مهم است.

چند نوع کندانسور در چیلر صنعتی وجود دارد: هوا خنک و آب خنک.

چیلرهای هوا خنک درست مثل اسمشان کار می‌کنند. این تجهیزات صنعتی از هوای محیط برای خنک کردن مبرد استفاده می‌کنند تا به عملکرد قوی فرآیندهای صنعتی شما کمک کنند. چیلر صنعتی هوا خنک، واحدهای مستقلی هستند و برای عملکرد به تجهیزات اضافی نیاز ندارند.

چیلر صنعتی آب خنک از آب در فرآیند سرمایش استفاده می‌کند. آنها یک برج خنک‌کننده جداگانه برای حذف گرما از مبرد دارند. واحدهای آب خنک اغلب فضای کمتری را نسبت به واحدهای خنک کننده با هوا حتی با برج اشغال می‌کنند، اما نیاز به دسترسی به منبع آب مداوم دارند.

پمپ سانتریفیوژ

انواع پمپ سانتریفیوژ تجهیزات صنعتی هستند که به صورت هیدرولیکی کار می‌کنند که با توانایی آنها در انتقال انرژی به سیالات مشخص می شود. پمپ‌ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز، سیال را با استفاده از نیروی گریز از مرکز برای تولید سرعت مایع حرکت می‌دهد. سیال از طریق نازل مکش وارد پمپ می‌شود و وارد پروانه می‌شود. پره‌های پروانه سیال را گرفته و آن را به صورت مماسی و شعاعی می‌چرخانند تا زمانی که از پمپ در سمت تخلیه خارج شود. هنگامی که سیال از پمپ خارج می‌شود، تحت فشار بیشتری نسبت به زمانی است که وارد می‌شود.

کارکرد تیوپ منبع تحت فشار، چگونه است؟

در ابتدا آب با فشار زیادی به داخل مخزن تحت فشار وارد و در آن ذخیره می‌شود. تیوپ منبع تحت فشار درمحفظه‌ای که شامل هوا و آب است، قرار دارد. هنگامی که شیر توسط شخصی باز شود، هوای درون منبع، آب درون مخزن، متراکم‌تر می‌شود و همین تراکم سبب منتقل شدن آب به لوله‌ها برای به مصرف رسیدن آن می‌شود.

اگر نیاز افراد به آب، بیشتر از آب ذخیره شده در داخل تیوپ باشد، پمپ روشن می‌شود و آب را انتقال می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت که تیوپ مخزن تحت فشار در موقعیت گفته شده، نقش واسطه‌ای را دارد که سبب می‌شود، فشار وارد شده به پمپ کاهش یافته و طول عمر آن بیشتر شود. با استفاده از تیوپ منبع تحت فشار در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌شود. تیوپ منبع تحت فشار تا وقتی که هشداری برای کاهش سطح آب ذخیره‌ای به پمپ ندهد، پمپ روشن نمی‌شود. بعد از اتمام سطح آب و کم شدن فشار آب، پمپ به صورت خودکار وظیفه آبرسانی خود را انجام داده و تیوپ منبع دیافراگمی را پر از آب می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول به صفحه زیر بروید:

https://pumpekhoob.com/%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%BE-%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1/

 

تیوپ‌های تحت فشار با ظرفیت‌های گوناگون بین 8 تا 3000 لیتری در بازار ارائه می‌شوند. بهتر است تیوپ‌های تحت فشار با ظرفیت 50 تا 60 لیتری را برای مصارف خانگی تک واحدی استفاده کرد و تیوپ‌های تحت فشار با ظرفیت 150 لیتری را برای ساختمان‌های چند واحدی که از یک پمپ مشترک استفاده می‌کنند، تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که انتخاب یک ظرفیت مناسب برای تیوپ‌های تحت فشار با تعداد واحد و طبقات رابطه مستقیم داشته و با افزایش تعداد واحد و طبقات، باید از تیوپ‌های تحت فشار ظرفیت بالا استفاده کرد.

 

 





:: برچسب‌ها: انواع پمپ ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: