هزینه، عوارض و مزایای عمل ویزر لیپو چیست ؟
نوشته شده توسط : غریبه

تغییر سایز اندام‌ها و پیکرتراشی از جمله مواردی است که می‌توانید با استفاده از جراحی‌های زیبایی متعدد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به آن برسید. یکی از به روزترین و بهینه‌ترین متدهای مورد استفاده در این زمینه، ویزر لیپو است. شاید برای شما هم سوال باشد که ” لیپو چیه ” یا عمل ویزر لیپو چه کاربردی دارد و برترین ویژگی ویزر لیپو چیست که در این مقاله بصورت کامل به این روش پیکرتراشی به صورت کامل خواهیم پرداخت. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم در مورد در عمل ویزر لیپو صحبت کنیم این مقاله بر گرفته از یک مقاله در یک سایت است که منبع آن در آخر ذکر شده است و به دلیل بار پزشکی و علمی آن نظر ما و یا پیشنهاد ما نیست فقط در قالب یک مقاله کاربردی منتشر شده است و تقاضا می کنیم شما هم نظرتون رو راجع به این مقاله در بخش دیدگاه ها برای ما ارسال نمایید(منابع بررسی شود)

عمل ویزر لیپو چیست ؟

عمل ویزر لیپو چیست ؟ ویزر «vaser» را می‌توان یکی از بهترین دستگاه‌های پیکرتراشی دانست. در حقیقت محبوب‌ترین و کم عارضه‌ترین دستگاه جراحی لاغری در آمریکا و اروپا است .

دستگاه ویزر ، چربی‌های ناحیه تحت درمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و کاری با سایر بافت‌ها ندارد. ظرافت این دستگاه در هنگام عمل باعث افزایش محبوبت آن شده است. بسیاری از ورزشکاران از این متد استفاده می‌کنند تا عضلات آن‌ها نمایان شود. همچنین، انتخاب مناسبی برای رفع غبغب و رفع چربی بازو می‌باشد.

لاغری و پیکرتراشی با عمل ویزر لیپو چیست ؟

پیشرفت تکنولوژی و فناوری باعث شده است که چربی اضافی و چاقی که یکی از معضلات همه‌گیر انسان‌ها است، تا حدی برطرف شود. تاکنون روش‌های درمانی متفاوتی برای این مشکلات ارائه شده است. یکی از این روش‌های مدرن و نیمه تهاجمی، عمل جراحی ویزر با تکنولوژی اولتراسونیک است.

در حقیقت ویزر مخفف عبارت « Vibration Amplification of Sound Energy at Resonance» می‌باشد که در آن چربی‌های رسوب کرده در قسمت‌های مختلف بدن، تخلیه می‌شود. با استفاده از این روش، چربی‌های اضافه تغییر حالت می‌دهند و با استفاده از ساکشن از بدن خارج می‌شوند.

تکنولوژی ویزر لیپو چیست ؟
جراحی لیپوویزر «Vaser lipo » توسط دستگاهی به نام ویزر انجام می‌شود. نتیجه ارتعاشات امواج فراصوتی تولید شده توسط این دستگاه، خرد شدن سلول‌های چربی است.

پروب‌های مخصوص این دستگاه در زیر پوست قرار می‌گیرند و با انجام ساکشن، چربی‌های شل شده را از بدن خارج می‌کند. پروب‌های مختلف دستگاه ویزر دارای شیارهای متفاوتی می‌باشد که به طور معمول، تعداد شیارهای آن‌ یک، دو یا سه می‌باشد.

قبل از جراحی ویزر لیپو، یک محلول به عنوان تامیسنت در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. حباب‌های ریز موجود در این محلول در میان سلول‌های سست چربی نفوذ می‌کنند. سپس، امواج اوتراسوند باعث منفجر شدن حباب‌ها می‌شود که نتیجه آن، جداسازی سلول‌های چربی از پایه سلولی و حل شدن آن‌ها در محلول می‌باشد. همانطور که متوجه شدید، در این روش سلول‌های چربی با فشار از بافت جدا نمی‌شوند. به همین خاطر، درد و کبودی ناشی از این تکنیک بسیار ناچیز است.

کاربرد دستگاه ویزر چیست ؟

داشتن اندامی زیبا یکی از خواسته‌های همیشگی ما است. اما متاسفانه رسیدن و حفظ آن کمی دشوار به نظر می‌رسد. در همین خاطر، بسیاری از ما به سراغ رژیم غذایی و ورزش می‌رویم تا رویای داشتن اندامی زیبا را برآورده سازیم. برخی دیگر از افراد ترجیح می‌دهند تا در زمانی کوتاه به اندام ایده آل و رویایی خود برسند، بدون آنکه سختی ورزش و یا رژیم غذایی را تحمل کنند.

خوشبختانه ویزر یک دستگاه و روش جدید برای لاغری و پیکرتراشی است که افراد کمی از جزئیات آن اطلاع دارند. به همین خاطر باعث شده که این سوال برای متقاضیان ایجاد شود که ” ویزر چیست ؟” ، ” لیپو چیست ؟ ” و ” چه تفاوتی میان لیپو و ویزر وجود دارد ؟”

در حقیقت ویزر یک دستگاه برای پیکرتراشی و راهی کم خطر برای رسیدن به اندام ایده آل است که می‌توان از آن در نواحی مختلف بدن مانند بازوها، سینه‌ها گردن، بالای کمر، دور کمر، شکم و دور شکم، باسن و ران استفاده کرد.

معمولا بعد از لیپو ویزر، شاهد نتیجه موفقیت آمیز جراحی و حذف چربی‌ها هستید. اما متاسفانه ورم ناشی از جراحی مانع از قابل مشاهده بودن نتیجه نهایی عمل می‌شود. به همین خاطر لازم است که چند روز صبر کنید تا التهاب و تورم ناشی از جراحی به طور کامل برطرف شود تا نتایج نهایی و دلخواه به طور کامل نمایان شود.

مراحل فرآیند ویزر لیپو چیست ؟
شاید ازخود بپرسید که مراحل ویزر لیپوچیست ؟ باید بگوییم که در فرآیند جراحی ویزر لیپو، ابتدا محلول تامیسنت به بافت مورد نظر تزریق شده و محل برای جراحی آماده می‌شود. سپس، برش‌های کوچک و ظریفی در محل مورد نظر ایجاد شده و پروب‌های دستگاه از آنجا وارد بدن بیمار می‌شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، برش‌های ایجاد شده در این قسمت بسیار ظریف هستند. به همین خاطر، زخم‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبود می‌یابند و پوستی هموار خواهید داشت.

ظرافت این دستگاه در حین جراحی باعث شده است که بتوانید از این متد برای ایجاد تغییر در قسمت‌های کوچک مانند غبغب یا قسمت‌های بزرگ مانند شکم و ران‌ها با خیال راحت استفاده کنید.

ویزر لیپو برای چه افرادی مناسب نمی‌باشد:
بعد از پاسخ دادن به سوال « ویزر لیپو چیست؟» وقت آشنایی با بایدها و نبایدهای این جراحی می‌رسد. جراحی ویزر لیپو در بیمارستان و تحت نظر پزشک انجام می‌شود. تا زمان مرخص شدن بیمار از بیمارستان، تمام علائم او تحت کنترل تیم پزشکی قرار خواهد گرفت.

در این جراحی، بیمار تحت تاثیر بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد. به همین خاطر، کسانی که به بیهوشی حساسیت دارند، کاندید مناسبی برای ویزر لیپو نمی‌باشند.

در زیر، لیستی از افرادی که ویزر لیپو برای آن‌ها مناسب نیست، آورده شده است:

  • افراد مبتلا به اختلالات نقص ایمنی.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خونی.
  • افراد مبتلا به بیماری ریوی و آمبولی ریوی ( کسانی که خون در ریه آن‌ها لخته شده است.)
  • مادران باردار یا مادرانی که در دوره شیردهی قرار دارند.
  • کسانی که در حال مصرف داروهای ضدانعقادی و ضد التهابی هستند.
  • افرادی با بی‌ام‌آی بالای 30 ( خطر آمبولی افراد با بی‌ام‌آی بالای 30 زیاد می‌باشد.)
  • بیماران مبتلا به فتخ.
  • بیماران مبتلا به هموفیلی.

چه افرادی مناسب جراحی لیپو ویزر هستند:

قبل از جراحی لیپو ویزر به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید تا تمام مزایا و معایب آن را با شما در میان بگذارد تا بتوانید با دید روشن انتخاب کنید.
اگر بخواهیم به طور کلی کاندیدهای مناسب این عمل را نام ببریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افرادی که پوست افتاده اما سالم دارند.
  • افرادی که تمایل دارند که تنها یک الی دو سایز در برخی از قسمت‌های بدن مانند باسن، ران، شکم و پهلو کم کنند.
  • افرادی که از وزن خود راضی هستند اما به علت چاقی در یک قسمت از بدن، تناسب اندام‌شان بهم خورده است.
  • افرادی که علاقه‌مند به تزریق چربی در سینه، صورت، باسن یا دست‌ها هستند.
  • کسانی که ورزش می‌کنند و رژیم غذایی سالم دارند، اما موفق به دستیابی به اندام دلخواهشان نشده‌اند.

ویزر لیپو یک روش امن و کم خطر برای رهایی از چربی‌های مزاحم است که حدود 15 سال است وارد دنیای پزشکی و زیبایی شده و توانسته محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که انتخاب یک جراح ماهر و متخصص کمک می‌کند تا نتیجه جراحی موفقیت آمیز باشد. عمل لیپو چیست به همین خاطر اگر به لیپو ویزر فک می‌کنید، لازم است یک جراح متخصص و دارای مجوز اتخاب کنید تا احتمال خونریزی و آسیب دیدگی دیگر بافت‌ها به حداقل برسد. 

منبع: وبسایت رسمی دکتر رجبپور rajabpur.com





:: برچسب‌ها: ویزر لیپو ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: